17 Ekim 2011 Pazartesi

Yordam 11

YORDAM
Sayı: 11
Eylül, Ekim 2011




















Yordam dergisi -aslında fanzini mi demeliyiz- (ki bu hiç kimsenin hatta derginin bile umurunda olmaz gibi görünüyor) bu sayısında geçen sayıdan devam eden "Hırs Ateşi Üstüne İroni Suyu ya da Meşru Müdafaa için 'Haklı Yumruklar' -2" dosyasıyla İsmet Özel'e elbise giydirmeye devam etmişler. Sosyal medyadan ve sosyal olmayan medyadan izlediğimiz kadarıyla kısmen başarılı da oldular. "Bir İslamcı Aydın"la da söyleşi yapmışlar. Bu aydınımız ismini vermek istememiş ki durum fazlasıyla komik. Özel'e giydiren bir sürü saçma sapan manzumun yanında bir kaç iyi manzum da yok değil. Hoşumuza gitti.

Aslında konu İsmet Özel'e gelmişken -bu dergi vasıtasıyla- daha önce böyle bir girişimde de bulunulmadığını biliyoruz. Neredeyse hemen her ortamda söylenen şu: Ya İsmet abi iyi şairdir şairliğine bişey demiyoruz ama son zamanlarda iyice kafayı yedi.

Yordam dergisinde kürt şiirinden bir çeviri ya da kürt-alevi sorunları ile ilgili cümleler görebiliyoruz, aslında seviniyoruz ama mesela Edip Yüksel'in "Kardeşim Metin Yüksel'in Şehadetinden Sonra" yazısının bu dergide ne işi var anlamlandıramıyoruz. Dergi kültür sanat edebiyat dergisi mi yoksa siyasi bir dergi mi olduğuna karar vermeli. İkisi bir arada olduğu zaman siyaset edebiyatın kurbanı, edebiyat siyasanın kurbanı oluyor.

TEL.

4 yorum:

  1. okunacak bir şeyi olmayan kağıt israfı dergi. güzel yazmışsınız tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. yordam, piyasadaki çok dergiden daha okunaklı bi kere.

    YanıtlaSil
  3. hadi ordan be, bir tane okunacak metnini göster de eyvallah diyelim. aklı kıt üç beş kötü insanın böğürmelerinden oluşuyor.

    YanıtlaSil
  4. bence de güzel şiir parçaları, güzel değiniler var derginin bu sayısında...

    YanıtlaSil

Bir google profiliniz yoksa "Anonim" ya da "Adı/Url" yorumlama biçimini seçerek yorum gönderebilirsiniz.